Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową
Średniowieczna podróż w czasie
Cele te łączą elementy zabawy, aktywności fizycznej i edukacji historycznej, umożliwiając uczestnikom zgłębienie wiedzy na temat średniowiecza w sposób aktywny i angażujący.
Przedszkole:
-
Rozwijanie aktywności fizycznej poprzez zabawy i gry ruchowe inspirowane średniowiecznymi tradycjami.
-
Kształtowanie umiejętności współpracy i integracji w grupie przez wspólne zabawy.
-
Wzbudzanie ciekawości historycznej i poznawanie dawnych zwyczajów w atrakcyjnej formie zabawy.
-
Dzieci będą potrafiły uczestniczyć w prostych grach ruchowych na świeżym powietrzu, takich jak przeciąganie liny.
-
Dzieci rozwiną umiejętność pracy zespołowej i współdziałania z rówieśnikami.
-
Dzieci będą miały okazję poznać średniowieczne zwyczaje, np. dotyczące roli rycerzy i zwierząt gospodarskich.
Szkoła podstawowa klasy I-III
-
Rozwijanie sprawności fizycznej przez udział w aktywnościach na świeżym powietrzu, inspirowanych średniowiecznymi rycerskimi zmaganiami.
-
Kształtowanie umiejętności współpracy i integracji poprzez gry zespołowe.
-
Poszerzanie wiedzy o historii średniowiecza, w tym o roli rycerzy i organizacji społeczeństwa.
-
Uczniowie wezmą udział w rycerskich grach, takich jak potyczki na piankowe miecze czy przeciąganie liny.
-
Uczniowie nauczą się współpracować w grupie podczas aktywności ruchowych.
-
Uczniowie będą potrafili opisać wybrane elementy życia codziennego w średniowieczu, takie jak rola rycerzy czy zwierzęta gospodarskie.
Szkoła podstawowa klasy IV-V
-
Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy poprzez aktywności rycerskie w duchu średniowiecznym.
-
Poszerzanie wiedzy na temat historii średniowiecza, w tym organizacji społecznej, roli rycerzy i obyczajów tamtego okresu.
-
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych w kontekście współpracy i integracji w grupie.
-
Uczniowie będą potrafili uczestniczyć w rycerskich zabawach, takich jak przeciąganie liny oraz potyczki na piankowe miecze.
-
Uczniowie zrozumieją rolę rycerzy oraz ich wpływ na życie codzienne w średniowieczu.
-
Uczniowie będą w stanie wskazać charakterystyczne elementy życia średniowiecznego, takie jak organizacja społeczeństwa czy tradycje związane z opieką nad zwierzętami.