Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Śladami kaliskich przewodników

Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z rolą przewodników w odkrywaniu historii miasta, rozwijanie umiejętności poszukiwania informacji oraz pogłębianie wiedzy o Kaliszu i jego zmianach na przestrzeni lat.

Grupy przedszkolne

  • Dziecko rozumie, czym są przewodniki i w jaki sposób mogą pomóc w odkrywaniu miasta oraz jego historii.
  • Dziecko potrafi opowiedzieć o najciekawszych zakątkach miasta i zna ich podstawowe cechy.
  • Dziecko poznaje znaczenie historii miasta oraz jej wpływ na współczesne życie, rozumie, dlaczego warto o niej pamiętać.

Szkoła podstawowa (klasy I-III)

  • Uczeń rozumie, czym jest przewodnik i jak służy do poznawania miasta, potrafi wskazać w przewodnikach najważniejsze informacji.
  • Uczeń rozwija umiejętności opowiadania o różnych miejscach i wydarzeniach związanych z historią Kalisza, używając słów związanych z turystyką i historią.
  • Uczeń dostrzega rolę przewodników w poznawaniu miasta i historii oraz potrafi wyjaśnić, jak zmieniało się Kalisz w przeszłości.
  • Uczeń angażuje się w aktywne poszukiwanie informacji o historii swojego miasta, wykorzystując przewodniki jako narzędzie poznawcze.
  • Uczeń poznaje znaczenie Kalisza w historii i jego najciekawsze miejsca, których nieodłączną częścią są przewodniki.

Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w Kaliszu
ul. Kościuszki 12, 62-800 Kalisz
tel.: (62) 501 34 84
biuro@muzeumwkaliszu.pl

MOZK - BIP   

Script logo