Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową
Śladami kaliskich przewodników
Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z rolą przewodników w odkrywaniu historii miasta, rozwijanie umiejętności poszukiwania informacji oraz pogłębianie wiedzy o Kaliszu i jego zmianach na przestrzeni lat.
Grupy przedszkolne
- Dziecko rozumie, czym są przewodniki i w jaki sposób mogą pomóc w odkrywaniu miasta oraz jego historii.
- Dziecko potrafi opowiedzieć o najciekawszych zakątkach miasta i zna ich podstawowe cechy.
- Dziecko poznaje znaczenie historii miasta oraz jej wpływ na współczesne życie, rozumie, dlaczego warto o niej pamiętać.
Szkoła podstawowa (klasy I-III)
- Uczeń rozumie, czym jest przewodnik i jak służy do poznawania miasta, potrafi wskazać w przewodnikach najważniejsze informacji.
- Uczeń rozwija umiejętności opowiadania o różnych miejscach i wydarzeniach związanych z historią Kalisza, używając słów związanych z turystyką i historią.
- Uczeń dostrzega rolę przewodników w poznawaniu miasta i historii oraz potrafi wyjaśnić, jak zmieniało się Kalisz w przeszłości.
- Uczeń angażuje się w aktywne poszukiwanie informacji o historii swojego miasta, wykorzystując przewodniki jako narzędzie poznawcze.
- Uczeń poznaje znaczenie Kalisza w historii i jego najciekawsze miejsca, których nieodłączną częścią są przewodniki.