Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

 ABC biblioteki muzealnej

Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z zasadami funkcjonowania biblioteki muzealnej, rozróżnieniem jej od innych miejsc związanych z książkami, nauka zasad poruszania się po bibliotece, korzystania z systemu katalogowego oraz przestrzegania zasad dobrego zachowania w takim miejscu.

Grupy przedszkolne 

  • Dziecko potrafi rozpoznać różnicę między biblioteką a innymi miejscami, takimi jak księgarnia.
  • Dziecko rozwija umiejętność mówienia o książkach, o miejscu ich przechowywania oraz o funkcji biblioteki w społeczeństwie.
  • Dziecko rozumie zasady zachowania w miejscach publicznych, takich jak biblioteka, i wie, jak należy się zachować w takim miejscu, aby szanować innych.
  • Dziecko rozwija umiejętności współpracy w grupie i przestrzegania ogólnych zasad porządku, np. w bibliotece.

Szkoła podstawowa (klasy I-III)

  • Uczeń potrafi rozróżnić bibliotekę i księgarnię oraz wskazać ich funkcje.
  • Uczeń rozumie zasady korzystania z biblioteki i zna zasady dobrego zachowania w takim miejscu.
  • Uczeń potrafi wyjaśnić, dlaczego warto zachować ciszę i szanować innych użytkowników biblioteki.
  • Uczeń wie, jak wykorzystać bibliotekę jako miejsce zdobywania wiedzy, zarówno w formie książek, jak i innych zasobów.

 

Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w Kaliszu
ul. Kościuszki 12, 62-800 Kalisz
tel.: (62) 501 34 84
biuro@muzeumwkaliszu.pl

MOZK - BIP   

Script logo