Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Kalisz jako ośrodek złotnictwa w 1. poł. XIX w.

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z historią złotnictwa kaliskiego, jego technikami, formami dekoracji oraz znaczeniem w kontekście narodowym i lokalnym, a także pogłębienie wiedzy na temat roli Kalisza jako ważnego ośrodka rzemiosła artystycznego w XIX wieku.

Szkoła ponadpodstawowa

  • Uczeń rozumie rolę Kalisza jako ośrodka rzemiosła artystycznego i jego wpływ na kształtowanie wzornictwa w 1. poł. XIX wieku.
  • Uczeń analizuje związki między złotnictwem a estetyką epoki, w tym charakterystyczne formy i dekoracje wykorzystywane w wyrobach kaliskich.
  • Uczeń rozumie znaczenie rzemiosła artystycznego w kształtowaniu codziennego życia w XIX-wiecznej Polsce oraz jego rolę w tworzeniu narodowej i lokalnej tożsamości.
  • Uczeń potrafi opisać techniki złotnicze i artystyczne wyroby kaliskie, identyfikując elementy dekoracyjne, które były charakterystyczne dla tej epoki.
  • Uczeń rozumie, jak poprzez rzemiosło artystyczne, w tym złotnictwo, wyrażały się wartości estetyczne i społeczne danej epoki.

Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w Kaliszu
ul. Kościuszki 12, 62-800 Kalisz
tel.: (62) 501 34 84
biuro@muzeumwkaliszu.pl

MOZK - BIP   

Script logo