To świetna okazja, żeby poznać różne książki – małe i duże, grube i cienkie, nowe i stare… Opowiemy o poszczególnych elementach książek oraz udzielimy kilku wskazówek jak możemy o nie dbać, żeby służyły nam jak najdłużej.

Co oferujemy?

  • wprowadzenie do świata książek: uczestnicy poznają różnice między książkami w twardej i miękkiej oprawie, różnymi formatami oraz książkami nowymi i starymi.
  • zapoznanie z zasadami dbania o książki: uczestnicy dowiedzą się, dlaczego warto dbać o książki, jakie techniki przechowywania i konserwacji książek mogą pomóc zachować dobrą kondycję przez długie lata,
  • nowe słownictwo związane z książkami: celem zajęć jest poszerzenie słownictwa na temat książek oraz pogłębienie zrozumienia ich wartości zarówno edukacyjnych, jak i kulturowych.

Szczegóły:

  • wiek uczestników: grupy przedszkolne, uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej
  • czas trwania: 30-45 minut (w zależności od wieku uczestników)
  • koszt: 10 zł/os.

Dla nauczycieli

Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z różnorodnymi rodzajami książek, wprowadzenie ich w świat dbania o książki oraz rozwijanie słownictwa związanego z książkami i ich przechowywaniem, aby mogły one służyć przez długie lata.

Grupy przedszkolne

  • Dziecko rozumie podstawowe różnice między książkami (np. książki w twardej i miękkiej oprawie, grube i cienkie) i potrafi je opisać.
  • Dziecko rozwija słownictwo związane z książkami i opowiada o nich, używając nowych wyrazów.
  • Dziecko potrafi wyjaśnić, dlaczego warto dbać o książki, oraz zna zasady ich przechowywania, aby zachować ich dobry stan.

Szkoła podstawowa (klasy I-III)

  • Uczeń rozpoznaje różnice między różnymi typami książek (np. twarda i miękka oprawa, różne formaty) oraz zna ich charakterystykę.
  • Uczeń rozszerza swoje słownictwo o wyrazy związane z książkami i potrafi wykorzystać je w mowie i piśmie.
  • Uczeń rozumie znaczenie dbania o książki i wie, jakie techniki przechowywania książek pomagają w ich konserwacji.
  • Uczeń potrafi wyjaśnić, jak książki mogą wpływać na rozwój intelektualny i kulturowy.
  • Uczeń rozumie wartość książek jako źródła wiedzy i kultury oraz potrafi wskazać różne typy książek i ich funkcje.